English |   | 
تقویم شمسی   21:11 سه شنبه 26 تیر ماه، 1397   
Skip Navigation Links

مزایای آموزش مجازی

 

پیدایش دانشکده مجازی، موجب شده تا تصورات قبلي در زمينه نياز به امكانات فيزيكي بسيار براي فرایند یاددهی-يادگيري در  آموزش عالي دچار تحول و دگرگوني جدي شود. هدف یادگیری الکترونیکی، ارتقای دانش و مهارت‌های نیروی انسانی با به كارگیری برنامه‌ای به روز و مقرون به صرفه است.

در شرايط جديد، نياز به تاسيس ساختمانها و امكانات فيزيكي و صرف هزينه هاي گزاف نبوده و دانشجويان و مدرسان نياز به ترك منزل و يا محل كار خود براي حضور دائمی در كلاسها را ندارند.

افزون بر اين، ساعات شروع و خاتمه كلاسها ثابت نبوده و دانشجويان هر زمان كه بخواهند ميتوانند وارد كلاس شده و تا هر زمان كه لازم باشد حضور در كلاس را ادامه دهند.

در اين روش امکان ارتباط با استاد و همكلاسيها در هر روز و هر لحظه وجود دارد و تبادل نظر و مباحث گروهي پيرامون مفاد درسي و يا تمرينهاي داده شده از طرف استاد موجب پایداری دانش و یادگیری بیشتر می گردد.

در این روش مي توان به بهترین نحو سبک های مختلف یادگیری را پوشش داده و از تركيب نمودن انواع مختلف محتوا از قبيل متن، صوت، تصوير، انیمشن و ... به حداكثر بازده در يادگيري دست يافت.

در این نوع آموزش، دسترسی فراگیران به مطالب و محتوای دوره وابسته به زمان و مكان نیست. در آموزش مجازی، افراد قادرند در هر ساعت از شبانه‌روز و در تمام هفته به فراگیری اطلاعات مورد نیازشان بپردازند.

 

در آموزش مجازی از هزینه‌های رفت و آمد، هزینه‌های مربوط به اساتید و مشاوران كاسته و از اتلاف وقت جلوگیری می‌شود. در این نوع آموزش دوره‌های آموزشی می‌توانند به جلسات كوتاه‌تری تقسیم شده و در عوض در روزها و هفته‌های بیشتری ارائه شود.

 

راه حل آموزش الکترونيکي، همچون آموزش حضوری، موجب تعامل بين دانشجو و استاد براي درک بهتر مفاهيم مي شود با اين تفاوت که در بحث بين دو دانشجو، ديگر اعضاي کلاس مي توانند بدون توجه به بحث، به ادامه آموزش بپردازند و ناگزير از شرکت در بحث نمي شوند. فنون ارتباطات و تدريس در محيط Online، تعاملها را ممکن مي سازد. تعامل در آموزش مجازی در محيط هايي مانند اتاق هاي گفتگو (Chat Roomsپست الکترونيک (e-Mailتابلوهاي اعلانات (Bulletin Board) و اتاق مباحثه (forum) امکان پذير است.

 

 دانشجوياني که در يک دوره مجازی ثبت نام مي کنند، وارد محيط عاري از خطر(Risk Free) مي شوند که مي توانند در آن موارد جديدي را آزمايش کنند و مرتکب اشتباه شوند بدون اينکه خود را در معرض قضاوت ديگران قرار دهند. اين قابليت به ويژه زماني ارزش دارد که دانشجویان يادگيري مهارت هايي نظير تصميم گيري و رهبري را تجربه مي کنند. محيط عاري از ترس، قدرت اعتماد به نفس و خلاقيت فراگيران را بالا خواهد برد.

   

در آموزش مجازی، دانشجويان با توجه به راهنمايي هاي انجام شده، مي توانند سطوح و دوره هاي آموزشي مورد نيازشان را در کوتاه ترين زمان ممکن انتخاب کنند و یا مسیر آموزشی طولانی تری را با توجه به مشغله های شغلی یا خانوادگی و ...... برگزینند؛ لذا طول مدت تحصیل از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است.

ن-
   
هفتمین جشن یکپارچه فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه،تقدير از استاد و دانش آموخته برگزیده دانشكده مجازي دانشگاه علوم پزشکي تهران(25/4/1397)
ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) مبارك باد(25/4/1397)
اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته کارشناسی ارشد برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی(21/4/1397)
اعلام اسامی پذیرفته شدگان مصاحبه رشته کارشناسی ارشد آموزش پزشکی(21/4/1397)
شهادت ششمين پيشواي دين حضرت امام جعفر صادق(ع) تسليت باد (17/4/1397)
انتصاب متولیان بسته‌های تحول و نوآوری دانشگاه(13/4/1397)
اطلاعیه: ثبت نام و ارسال آثار برای بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی(12/4/1397)
اعلام اسامی پذیرفته شدگان مصاحبه رشته کارشناسی ارشد برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی(9/4/1397)
اطلاعیه : ثبت نام دانشجویان جهت استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان (9/4/1397)
اعلام زمان مصاحبه برای متقاضیان واجد شرایط در رشته های کارشناسی ارشد برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی و کارشناسی ارشد آموزش پزشکی(5/4/1397)

سامانه های آموزشی 
      

 

 

 

 

 

 

© تمامی حقوق این سایت برای دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران محفوظ است.