• En
  • 99/11/02
دانشکده مجازی
  • صفحه نخست
  • درباره دانشکده
    • ریاست دانشکده
    • معرفی دانشکده
  • معاونت ها / واحدها
    • معاونت آموزشی
      • همکاران معاونت آموزشی
      • آموزش
        • اطلاعیه های آموزش
        • آیین نامه های آموزشی
        • فرم های آموزشی
        • دانشجویان جدیدالورود
        • پایان نامه های دانشکده
        • برنامه های آموزشی
          • برنامه ی بلوک حضوری
          • برنامه ی امتحانات
          • تقویم آموزشی دانشکده
        • درخواست خدمات الکترونیکی
        • سایت مدیریت امور دانشجویان شاهد و ایثارگر
        • شهریه
        • اولویت های آموزشی دانشکده مجازی
      • دفتر توسعه آموزش دانشکده
      • دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده
      • سایر فعالیت ها
        • همایش
        • کارگاه های تخصصی کشوری
    • معاونت پژوهشی
      • همکاران معاونت پژوهشی
      • پرشسنامه های استاندارد شده
        • PHEEM QUESTIONNARE
      • دفتر ارتباط با صنعت
      • اولویت های پژوهشی دانشکده
      • پژوهشیار
      • دفتر رشد سلامت الکترونیک
      • کتابخانه
    • معاونت بین الملل
    • معاونت مالی اداری
      • همکاران معاونت مالی اداری
      • قرارداد ها
    • واحد مجازی سازی
      • همکاران واحد مجازی سازی
      • استودیوی ضبط صدا و تصویر
      • نمونه محتوای تولیدی در دانشکده مجازی
    • واحد فناوری اطلاعات
      • همکاران واحد فناوری اطلاعات
      • فعالیت ها
    • واحد روابط عمومی
      • همکاران روابط عمومی
      • فعالیتها
  • گروه های آموزشی
    • گروه یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی
      • اعضای هیات علمی گروه
      • امور مشاوره ای گروه
      • رشته ها
        • یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی (کارشناسی ارشد)
        • یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی (دکتری)
        • تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی (کارشناسی ارشد)
    • گروه سلامت الکترونیک
    • گروه مجازی سازی آموزش های حضوری
  • خدمات دانشکده
    • سامانه های دانشکده
      • تولیدات محتوایی دانشکده
      • نوید
      • آکادمی
      • سامانه خدمات مجازی
      • VirtualService
      • آموزش مداوم اینترنتی (CME)
    • تولید محتوا
    • وبینار و جلسات آنلاین
    • دریافت گواهینامه
    • تله مدیسین
      • اقدامات دانشکده
    • پذیرش دانشجو
      • نحوه پذیرش
      • رشته های مجازی
      • دوره های کوتاه مدت
    • فرم های درخواست الکترونیکی
      • فرم درخواست تولید محتوای الکترونیکی
  • روابط عمومی
    • فیلم و عکس
    • اخبار دانشکده
  • راهنمای استفاده از امکانات آموزش مجازی
    • سامانه نوید
    • خدمات اسکای روم
    • Adobe Connect
    • BigBlueButton
    • راهنمای ساخت ویدئو و محتوای الکترونیکی توسط استادان
    • گروه های پشتیبانی از اعضای هیات علمی و دانشجویان
    • راهنمای Virtual Service
  • وبینار
  • صفحه اصلی
  • روابط عمومی
  • اخبار دانشکده
  • در دومین روز از سمپوزیوم–وبینار بین‌المللی سازی آموزش عالی⁄پنل یادگیری الکترونیکی با تاکید بر بین المللی سازی از راه دور در شرایط کرونا و پساکرونا برگزار شد

در دومین روز از سمپوزیوم-وبینار بین‌المللی سازی آموزش عالی/پنل یادگیری الکترونیکی با تاکید بر بین المللی سازی از راه دور در شرایط کرونا و پساکرونا برگزار شد

در دومین روز از سمپوزیوم-وبینار بین‌المللی سازی آموزش عالی/پنل یادگیری الکترونیکی با تاکید بر بین المللی سازی از راه دور در شرایط کرونا و پساکرونا برگزار شد

  • 99/03/02 - 02:55
  • - تعداد بازدید: 89

سمپوزیوم-وبینار بین‌المللی سازی آموزش عالی در دوران بحران کرونا طی دومین روز از فعالیت خود پنل یادگیری الکترونیکی (E-Learning) در شرایط کرونا را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده مجازی، دکتر ریتا مجتهدزاده، معاون بین‌الملل دانشکده مجازی و مسئول دومین پنل سمپوزیوم-وبینار بین‌المللی سازی آموزش عالی سه‌شنبه 30 اردیبهشت 99 در پایان پنل دوم، گفت: بالغ بر 230 شرکت‌کننده از مجموع بیش از یک هزار ثبت‌ نام کننده سمپوزیوم، به صورت آنلاین در این پنل حضور داشتند.
وی با بیان اینکه اجرای پنل یادگیری الکترونیکی در شرایط کرونا را به صورت مشترک اینجانب به همراه دکتر شعله بیگدلی، عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه برعهده داشتیم، افزود: سخنرانی های این پنل توسط دکتر Victoria Daskalou، از دانشگاه پاتراس یونان، دکتر Hasnain Zafar Baloch، از دانشگاه پزشکی بین‌المللی مالزی، دکتر Amer Saleem Elameer، از دانشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات عراق، دکتر امیرهومن کاظمی مطلق و اینجانب از دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.
معاون بین‌الملل دانشکده مجازی تصریح کرد: دکتر Daskalou به عنوان نخستین سخنران، چالش‌ها و فرصت‌های آموزش از راه دور در آموزش عالی هنگام بحران COVID-19 را تشریح و تجربه کشور یونان را در یادگیری الکترونیکی، چالش‌های پیش رو و روش‌ها و استراتژی‌هایی که برای رفع این مسائل انجام شده را بیان کرد.
دکتر مجتهدزاده ادامه داد: در سخنرانی دوم با موضوع چگونگی پیاده‌سازی ترکیبی صحیح برای یادگیری آنلاین در دوران COVID-19، دکتر Hasnain Zafar Baloch به نحوه استفاده از مدل‌های از راه دور برای فرآیند آموزش و یادگیری منطبق با نیازهای دانشگاه‌ها و مراکز علمی اشاره کرد و بخشی از سخنرانی خود را نیز به معرفی طرح‌ها و مدل‌هایی اختصاص داد که به واسطه آن توانسته‌اند فضاهای آموزش بالینی را شبیه‌سازی کنند.
مسئول دومین پنل سمپوزیوم-وبینار بین‌المللی سازی آموزش عالی با اشاره به اینکه دکتر Amer Saleem Elameer هم‌اکنون مسئولیت توسعه آموزش الکترونیکی در عراق را برعهده دارد، اظهار داشت: تجارب دانشگاه‌های عراقی که پیش از همه‌گیری کرونا نسبت به فراهم کردن زیرساخت‌های آموزش از راه دور اقداماتی انجام داده بودند توسط دکتر Amer Saleem بیان شد ضمن اینکه استفاده بهینه از این امکانات در دوران کرونا و فرآیندهایی آموزشی که برنامه‌ریزی و اجرایی شده نیز مورد اشاره قرار گرفت.
وی تجربه چین در آموزش آنلاین طی دوران کرونا را عنوان ارائه دکتر امیرهومن کاظمی مطلق، عضو هیأت‌علمی دانشگاه اعلام کرد و بیان داشت: دکتر کاظمی به عنوان استاد مدعو با دانشگاه‌های چین همکاری می‌کند و طی سخنرانی خود تجربیاتی که از تعامل با مراکز علمی این کشور در آموزش آنلاین به دست آورده را برای حاضران بیان کرد.
معاون بین‌الملل دانشکده مجازی تجربه پیاده‌سازی یادگیری الکترونیکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران قبل و طی بحران COVID-19 را موضوع سخنرانی خود عنوان کرد و گفت: معرفی پروژه‌های کشوری در زمینه یادگیری الکترونیکی چون سامانه‌های نوید و آرمان و زیرساخت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، آیین‌نامه‌ای، انگیزشی و در مجموع برنامه‌ریزی که در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام شده به طور کامل تشریح شد.
دکتر مجتهدزاده از برگزاری یک پنل بحث (Discussion Panel) با مشارکت حداکثری شرکت‌کنندگان در دومین روز سمپوزیوم-وبینار بین‌المللی سازی آموزش عالی خبر داد و بیان داشت: دکتر شعله بیگدلی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر افشانه شریف از دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا و دکتر Maria Susy Rogers از دانشگاه ولز جنوبی بریتانیا به عنوان پنلیست طی این بخش از تجارب فردی خود در خصوص یادگیری الکترونیکی و آموزش از راه دور و چالش‌هایی که با آن مواجه بوده‌اند، سخن گفتند و مابقی شرکت‌کنندگان نیز فرصت بیان تجربیات و طرح سؤالات خود را به دست آوردند.
وی فراهم نبودن زیرساخت‌ها و امکانات فنی، آشنایی ناکافی اساتید با آموزش آنلاین، نبود استراتژی مشخص برای برگزاری آزمون‌های پایان‌ترم دانشجویان، نحوه اجرای آموزش بالینی و عملی دانشجویان و چگونگی ارزشیابی آموزش‌های ارائه شده را به عنوان مهم‌ترین چالش‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی در پیاده‌سازی یادگیری الکترونیکی بنابر نکات مطرح شده طی دومین روز سمپوزیوم اعلام کرد.
معاون بین‌الملل دانشکده مجازی تأکید کرد: برگزاری این پنل حاکیست که دانشگاه‌های ایرانی در مقوله یادگیری الکترونیکی و زیرساخت‌های فراهم شده از دنیا عقب‌تر نیستند و اکثر مراکز علمی دارای چالش‌ها و حتی فرصت‌های مشابه در بهره‌برداری از این شکل از آموزش هستند و تنها به دلیل شرایط، امکانات، فرهنگ و ساختاری که هر کشور دارد، اقدامات و فعالیت‌ها تا حدودی متفاوت بوده است.
دکتر مجتهدزاده خاطرنشان کرد: بین‌المللی سازی از راه دور (Internationalization at Distance) به عنوان واژه‌ای که چند سالی است در مقوله بین‌المللی سازی آموزش عالی مطرح شده امروز معنای واقعی خود را یافته و مورد توجه قرار گرفته و دستاوردهای این گردهمایی نشان می‌دهد که جز راه‌حل های اصلی پیش رو برای پیشبرد اهداف بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها در شرایط کرونا و پساکرونا خواهد بود.

 

کلمات کلیدی
  • بین_المللی_سازی
  • شرایط_کرونا
  • وبینار_بین_المللی
  • یادگیری_الکترونیکی_
  • سمپوزیوم
  • دانشکده_مجازی
سیده کاملیا داودزاده

سیده کاملیا داودزاده

مطالب مرتبط

گزارش عملکرد حوزه بین‌الملل دانشکده مجازی در شورای مدیران معاونت بین‌الملل دانشگاه تشریح شد

گزارش عملکرد حوزه بین‌الملل دانشکده مجازی در شورای مدیران معاونت بین‌الملل دانشگاه تشریح شد

  • 97/09/22 - 11:41
ارائه تجربه توسعه یادگیری الکترونیکی در ایران توسط دکتر ریتا مجتهدزاده در وبینار بین المللی یادگیری الکترونیکی کشور عراق

ارائه تجربه توسعه یادگیری الکترونیکی در ایران توسط دکتر ریتا مجتهدزاده در وبینار بین المللی یادگیری الکترونیکی کشور عراق

دکتر ریتا مجتهدزاده عضو هیات علمی دانشکده مجازی در وبینار بین المللی یادگیری الکترونیکی که به میزبانی وزارت آموزش عالی عراق و با مشارکت تعدادی از دانشگاه های برتر آن کشور برگزار شد؛ به ارائه تجربیات توسعه یادگیری الکترونیکی در ایران پرداخت.

  • 99/02/23 - 13:13
لیست اخبار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

ارسال به دوستان

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
اخبار ویژه
ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت بصورت مجازی برگزار می شود

ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت بصورت مجازی برگزار می شود

اطلاعیه های آموزش

آرشیو
  • اطلاعیه زمان ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1399 دانشکده مجازی
  • برنامه بلوک آنلاین آخر ترم ورودیهای جدید رشته یادگیری الکترونیکی
  • برنامه بلوک آنلاین آخر ترم ورودیهای جدید رشته تکنولوژی آموزشی
  • برنامه بلوک آنلاین آخر ترم ورودیهای جدید رشته آموزش پزشکی

مطالب مهم

دانشکده مجازی نشست وبیناری رفتار حرفه ای در فضای مجازی را برگزار می‮کند‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

دانشکده مجازی نشست وبیناری رفتار حرفه ای در فضای مجازی را برگزار می‮کند‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

برگزاری شانزدهمین نشست مرور همتایان در گروه یادگیری الکترونیکی ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬دانشکده مجازی

برگزاری شانزدهمین نشست مرور همتایان در گروه یادگیری الکترونیکی ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬دانشکده مجازی

تماس با ما

  • بلوار کشاورز، خ نادری، بن بست دولتشاهی، پلاک 2، دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • تلفن : 42036001 _ 42036000
  • فکس : 88969594
  • ایمیل : etums@tums.ac.ir

پیوندها

  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • سامانه آموزشی دانشکده مجازی
  • سامانه مديريت تشويق مقالات
  • پرتال جامع شهداي دانشجو
  • میز خدمت الکترونیک
  • سامانه پژوهشیار
  • سامانه شعاع
  • سیپاد
  • سامانه آرمان
  • انتقادات و پیشنهادات
  • رسیدگی به شکایات

آمار بازدید

  • بازدید این صفحه : 10
  • بازدید امروز : 336
  • کل بازدید : 202617
  • بازدیدکنندگان آنلاين : 0

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران است.

niafam espritportal